Weer wat leuke reisverslagjes - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van lisette klomp - WaarBenJij.nu Weer wat leuke reisverslagjes - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van lisette klomp - WaarBenJij.nu

Weer wat leuke reisverslagjes

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg lisette

15 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

11-7-2014
Vannochtend werd ik wakker met erg veel zenuwen en veel vragen. In welk gastgezin kom ik terrecht? Zijn ze rijk of arm? Hebben ze kinderen of niet? Om 12 uur werden deze vragen beantwoord. Er stond een vrouw buiten met een tweeling. Jaahoor Eva en ik hebben weer eens geluk! Ik wilde super graag een gastgezin met een tweeling. We gingen eerst naar de tante van de kinderen om daar een kopje thee te drinken met een 'lekkere' snack. Haha echt, zo iets vies heb ik nog nooit gegeten. Ik keek Eva aan en zei: "Eef, vind je het lekker?" Hahaa en door haar gezicjt te zien merkte ik meteen dat ze het ook echt vies vond.
Na de thee gingen we door naar een andere zus van onze gastvrouw. Daar gingen we een bezoekje brengen aan haar groente tuin. Dit was erg interessant om te zien. De vrouw was erg druk met haar grote tuin, terwijl ze echt hoog zwanger was! Na dit bezoekje gingen we naar de supermarkt om spullen te kopen. Wij mochten namelijk de volgende dag pannekoeken bakken. We wisten nog steeds niet in welk huis we nou sliepen. De boodschappen waren binnen. Nu gaan we dan echt op weg naar ons verblijf. We kwamen binnen in echt een piepklein huisje. De was hing gewoon in een gangetje, in de keuken kon je haast je kont niet keren. Ook onze kamer was eigenlijk niet eens een kamer. Zo klein.. We hebben het er op het begin echt wel moeilijk mee gehad. Eva en ik keken elkaar aan en zeiden meteen hoe dankbaar we nu eigenlijk moeten zijn met ons eigen huis. We zaten allebei echt even met een shock.. Samen hebben we het er nog even over gehad op onze kamer, daarna werden we door de aupaire opgehaald om even naar de markt te gaan om eten te halen voor het avondeten. Toen we terugkwamen zaten er allemaal mensen in de woonkamer. We vroegen aan onze gastvrouw waarom zij er waren. Ze vertelde dat het vrijdag avond was en dat betekent dat het tijd is voor fellowship. Fellowship is dat ze een uur gaan bidden en liedjes zingen. Ze gaven mij een bijbel. Daar mocht ik uit voorlezen. Dit was mijn eerste dag in het gastgezin.

12-7-2014
We werden wakker gemaakt door de tweeling. Ze stonden om 9 uur met een zak chips in de handen. Ik merkte meteen dat ze al een beetje dat ze verwend waren. Gister kregen ze namelijk ook de hele dag door snoep en koekjes. We gingen lekker ontbijten. Jaaaaa en wat stond daar op tafel? Een pan vol met tosti's! Oeeh wat waren we blij!! We hebben ons omgekleed en klaar gemaakt voor een dagje Nyeri. We zijn naar de stad gegaan met de zus van onze gastvrouw. Hier heeft ze ons laten zien waar zij werkt. We zijn nog op zoek gegaan naar een cadeautje voor iemand uit de groep. Om 4 uur gingen we terug. Het eten werd gekookt voor ons. Super lekker! In de avond hebben we samen met de gastvrouw gekeken naar voetbal. Ook hebben we haar de stroopwafels gegeven. Wat vond ze dat lekker zeg!

13-7-2014
We moesten vroeg op. Het werd namelijk tijd voor de kerk. Toevallig gingen we weer naar dezelfde kerk als vorige week. Hier stonden Deniz en Erik ook met hun gastgezin. We gingen met z'n 4en en de kinderen naar een soort van kinderoppas dienst van de kerk. Onze kinderen werder eigenlijk meteen heel erg vervelend. Ik weet niet wat ze hadden, maar niks was goed. De kids kregen een kopje thee, maar nee hoor onze kinderen hoefden dat niet. Ik heb het voor elkaar gekregen dat ze het uiteindelijk wel wilde hebben. Haha deze kinderen waren echt verwend.. Na de kerkdienst hebben we afscheid van het gezin genomen. We gingen met de groep weer terug naar de school. Daar stond een andere nederlandse groep ons op te wachten. Zij gaan namelijk ons werk overnemen als wij weg gaan.



14-7-2014
Vandaag hebben we een dagje gewerkt in het weeshuis. Het was echt heel zwaar. Ik merkte dat mijn energie echt op was. We moesten weer de vloer uit een klaslokaal halen door middel van pikhouweel. Pff wat is dat een zwaar werk zeg. Gelukkig hadden we wel snel pauze en konden we even lekker thee gaan drinken. We werkten tot 1 uur. Daarna hebben we samen met de andere groep gelunchd. Rond 3 uur ging er een Matatu naar de stad. Hier hebben we even gepind en hebben we even wat lekkers gehaald voor op school. Dit was eigenlijk wel zo'n beetje alles van deze dag!

15-7-2014
Dit was voor mij echt één van de mooiste dagen van mn leven. Vandaag gingen we hiken. Jullie zullen wel denken, wat is dat hiken?
Hiken is dat je gaat wandelen. Haha en nee, het is echt niet zomaar wandelen. Het lijkt wel alsof we in een tropisch oerwoud liepen.. Wat ongelofelijk bijzonder zeg hoe mooi het daar was. Het was soms echt heel stijl. Je stond op bepaalde momenten echt tot je knien in de modder. We liepen op hele dunne paadjes, met als einddoel een geweldige waterval. Wat was dit ongelofelijk mooi zeg. Niet te omschrijven, echt niet. We zijn lekker even bij de waterval gebleven om daar een paar hele mooie foto's te maken. Ook hebben er zelfs een paar mensen gezwommen! De terugweg was nog heftiger als de heenweg. Ik kan volgens mij niet meer op 1 hand tellen hoe vaak ik gevallen ben. Haha maar dit had ik er echt voor over! Ja, dit was echt een risicovolle, maar bijzondere dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisette

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 1403
Totaal aantal bezoekers 3763

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Ontwikkelingswerk in Kenia

Landen bezocht: