De 2 eerste verslagjes in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van lisette klomp - WaarBenJij.nu De 2 eerste verslagjes in Kenia - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van lisette klomp - WaarBenJij.nu

De 2 eerste verslagjes in Kenia

Blijf op de hoogte en volg lisette

03 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Lieve lezers,

1 juni 2014
Na een heerlijk nachtje geslapen te hebben in Nairobi, reizen we met de matatu verder richting Nyeri. De poorten van de hostel gingen open en toen pas begon het echte avontuur. Meteen zagen we allemaal kraampjes met eten. Ook zagen we veel mensen langs de weg lopen. Mama's met kindjes op de rug en eten op hun hoofd. De snelweg was ook echt een groot avontuur. We reden aan de andere kant van de weg, en daar mocht gewoon ingehaald worden! Je bent dus gewoon aan het spookrijden haha. Na 2,5 uur kwamen we aan op de school in nyeri. De mensen hier zijn zo ontzettend lief voor ons. We hoeven maar 1 ding te vragen, en het is al onderweg. De bedden zijn hier prima. Ook het eten is erg lekker. De wc's zijn alleen wat minder, maarja dat wisten we.


We kwamen net thuis van een markt in Nyeri en we wilden even onze spullen op bed leggen en naar het internet café lopen. We liepen de kamer binnen, stonden daar allemaal kleine meisjes van de school ons op te wachten. Ze begonnen meteen te zingen. Dat was echt geweldig. Ik kon het gewoon niet droog houden. Dit is echt waar ik voor kom. WAT GEWELDIG❤️

Vanavond gaan we gezellig nog even wat muziek maken. Het is geweldig hier!

2 juni 2014,
04:38 wat hoor ik? Allemaal kids? Ohjaa! Die slapen natuurlijk bij ons op de kamer!! Moeten ze er dan zo vroeg uit? Yes, they have to work..

Ik hoor het de juf nog zo zeggen: ''THERE IS NO TIME TO SIT ON YOUR BED OK? You have to worry now. Ik kon het niet aanhoren. De juf was zo streng voor de kinderen als ze ze wakker maakt. Ik draaide me om en pakte mn oortjes omdat ik het niet langer aan kon horen. Ik voelde een traan langs m'n wangen lopen... Zo iets heb ik serieus waar nog nooit mee gemaakt.

07:00. Mn eigen wekker gaat af, want vandaag zit ik in het groepje van de keukendienst! Om half 8 zat ik met nog 2 groepsleden het brood te snijden voor de groep. In de middag hebben we rijst uitgezocht. Ook zijn we naar de markt gegaan en hebben we weer super veel gelachen en gespeeld met de kids!

Veel liefs,
Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lisette

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3767

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Ontwikkelingswerk in Kenia

Landen bezocht: